اقدامات وزارت ورزش برای مستندسازی و تصحیح اراضی فاقد سند

به گزارش آریا بلاگ، به گزارش خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مرتضی فلاح مدیرکل حقوقی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اقدامات اجرا شده در معاونت حقوقی وزارت ورزش در یک سال گذشته گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که در حال انجام است، بحث واگذاری دو باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی است که در این خصوص حدود 56 جلسه با حضور مقام عالی وزارت و سازمان خصوصی سازی برگزار شده است.

اقدامات وزارت ورزش برای مستندسازی و تصحیح اراضی فاقد سند

وی در ادامه اضافه کرد: در راستای خصوصی سازی سرخابی ها از نظر حقوقی و مالی اسناد دو باشگاه شفاف سازی هایی اجرا شده است و مالکیت دو ورزشگاه درفشی فر و مرغوبکار که سالیان پیش به سرخابی ها تعلق گرفته بود مستندسازی شد. همچنین بحث واگذاری دو ورزشگاه کمپ حجازی و شهدای گمنام نیز درحال انجام شدن است. بحث افزایش سرمایه دو باشگاه نیز درحال انجام شدن است تا فرایند خصوصی سازی دو باشگاه زودتر صورت بگیرد.

مدیرکل حقوقی وزارت ورزش ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات اجرا شده بحث شاکله حقوقی و مستندسازی و تصحیح اراضی فاقد سند است. از مجموع 8 هزار ملکی که در اختیار داریم پیش از این حدود 500 ملک سند داشت که در سه سال اخیر با حمایت های مقام عالی وزارت و معاونین توانستیم هزار و 526 سند مالکیت وضع کنیم و یک رشد قابل توجه داشته باشیم.

فلاح با اشاره به دعاوی املاکی که وزارت ورزش و جوانان با آن روبرو است گفت: از مجموع 425 دعاوی که به محاکم قضایی مطرح شده، دادگاه های حقوقی و دیوان عدالت اداری حدودا 122 رأی علیه صادر شد که بیشتر آنها نیز درخصوص اداره کار و حق بیمه است. در دادگاه حقوقی در دو سه سال اخیر هیچ پفراینده ای نداریم که بازنده باشیم و به نحوی رأی علیه وزارتخانه صادر شده باشد. در این مدت امور دعاوی و املاک را ساماندهی کردیم و کلی اراضی و املاک سطح استان ها شناسایی و جمع آوری شده است. درحال حاضر می دانیم که چند استان ما سند دارند و سند مالکیت گرفتند و امیدواریم که در سال 1399 یک جهش خوبی روی امور داشته باشیم.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 4346

به "اقدامات وزارت ورزش برای مستندسازی و تصحیح اراضی فاقد سند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدامات وزارت ورزش برای مستندسازی و تصحیح اراضی فاقد سند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید