افزایش 40 درصدی سود شرکت مس، حاصل عملکرد واقعی است

به گزارش آریا بلاگ، رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: افزایش 40 درصدی سود شرکت ملی صنایع مس، حاصل عملکرد واقعی شرکت و نه نرخ تسعیر ارز است.

افزایش 40 درصدی سود شرکت مس، حاصل عملکرد واقعی است

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، خداداد غریب پور که به صورت ویدئوکنفرانس در جلسه پایش برنامه ها و اقدامات شرکت ملی مس ایران سخن می گفت، گفت: این شرکت در اکتشاف، استخراج، فراوری، فروش و نسبت های اقتصادی، رشد محسوسی نسبت به سال گذشته داشته است.

وی ادامه داد: شرکت ملی صنایع مس طی 6 ماهه نخست سال جاری، 78 درصد رشد سود داشته که با فرایند پیش رو، سود این شرکت افزایش بیشتری خواهد داشت. به گفته غریب پور، پایین بودن قیمت تمام شده فراوری محصولات (حدود 2 هزار دلار)، این شرکت را در ردیف شرکت های طراز اول جهان قرارداده است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه شرکت ملی صنایع مس اکنون بیش از 2 میلیارد یورو طرح توسعه تعریف کرده است، گفت: ظرفیت های پیش روی این شرکت نسبت به فراوری در مقایسه با رتبه جهانی بالاتر است و ضروری است فراوری را افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: ایران از نظر ذخایر مس در رتبه هفتم اما در فراوری، رتبه پانزدهم است از این رو باید بر افزایش فراوری تمرکز کنیم.

تاکید بر 2-3 برابر شدن میزان حفاری اکتشافی

غریب پور با بیان اینکه شرکت ملی صنایع مس میزان حفاری را تا پایان سال جاری به 100 هزار متر می رساند، توضیح داد: پیش از این در دوره قبلی مدیریت آقای سعدمحمدی، میزان حفاری به 150 هزار متر رسیده بود و انتظار داریم ظرفیت عملیات حفاری به 2-3 برابر برسد.

وی ادامه داد: این شرکت در بخش فناوری، با طرح های تدوین شده و توجه به روش جدید فراوری، رویکرد مناسبی داشته است اما برای دستیابی به دانش فنی، ضروری است تمرکز بیشتری داشته باشد. به گفته غریب پور، موفقیت های حاصله در کنار دانش فنی، می تواند نتایج درخشانی برای کشور ایجاد کند.

افزایش سرمایه مس و مبارکه؛ جبران نماینده بازار سرمایه

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه شرکت ملی صنایع مس در حال حاضر، جزو 5 شرکت نخست بورسی با سرمایه بالاست، گفت: با افزایش سرمایه شرکت و اجرای طرح های فراوریی، نگاه سهامداران به بورس مثبت شده و بازار رویکرد افزایشی به خود می گیرد. این شرکت همیشه رضایت سهامداران را حفظ کرده است.

وی ادامه داد: افزایش سرمایه شرکت های ملی مس و فولاد مبارکه، بی رونقی بازار بورس را جبران می نمایند.

غریب پور با اشاره به ضرورت تشکیل یک شرکت مدیریت پروژه در شرکت ملی مس بیان داشت: با تشکیل این شرکت، می توانیم به وسیله بورس10 هزار میلیارد تومان گردآوری کنیم و در کنار افزایش سرمایه 10 هزار میلیارد تومانی پیش رو، منابع اقتصادی برای توسعه طرح ها تامین کنیم.

وی ادامه داد: این اقدام، سبب اعتمادسازی سهامداران شده و در عین حال، رویکرد توسعه ای مس زودتر حاصل می گردد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: موفقیت های حاصله شرکت ملی مس حاصل کوشش مدیران، کارشناسان، متخصصان، کارگران و دست اندرکاران این حوزه است.

افزایش ظرفیت 400 هزار تن کنسانتره در سال آینده

اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، در این جلسه ویدیوکنفرانسی گفت: ذخایر مس کشور بیش از 7 میلیارد تن است و با اکتشافات اجرا شده، یک ذخیره بسیار عظیم معدنی اکتشاف شده اواخر سال جاری یا ابتدای سال آینده اعلام می گردد و باعث ارزش اضافه کرده بسیار بالایی خواهد شد.

وی ادامه داد: در معادن میدوک و سونگون نیز ذخایر قابل توجهی تا پایان سال جاری به ذخایر کشور اضافه کرده می گردد. اکنون اکتشافات وسیعی در استان های یزد، اصفهان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان در حال اجرا است.

سعد محمدی با بیان اینکه در سال آینده 3 کارخانه کنسانتره مس افتتاح می گردد، گفت: این کارخانه ها شامل دره آلو، دره زار و استحصال فلوتاسیون از سرباره های ذوب است که با بهره برداری از اینها، 400 هزار تن کنسانتره به مجموع فراوری کشور اضافه می گردد.

وی ادامه داد: طرح تجهیز احداث کارخانه فراوری کنسانتره معدن ایجو در حال فراوری بوده و آماده افتتاح رسمی است. طرح آهک هیدراته اهر نیز تا پایان آذر افتتاح می گردد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: برنامه فراوری کاتد سال جاری 265 هزار تن است که پیش بینی شده تا پایان سال به 280 هزار تن برسد. شرکت های تابعه مس طی 6 ماهه رکورد فراوری داشته اند.

وی اضافه کرد: طی 6 ماهه سال جاری، ارزش فروش ریالی نسبت به برنامه با 54 درصد رشد نسبت به برنامه، به 11 هزار میلیارد تومان رسید. میزان صادرات نیز نسبت به برنامه، 26 درصد رشد داشت.

سعدمحمدی بیان داشت: در بخش بومی سازی، 6250 قطعه بومی سازی شده و برای 8 هزار قطعه برنامه ریزی شده است. طی سال جاری نیز 1100 قطعه، بومی سازی می گردد.

وی اضافه کرد: این شرکت آماده همکاری برای فعال سازی معادن کوچک مقیاس مس است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 5144

به "افزایش 40 درصدی سود شرکت مس، حاصل عملکرد واقعی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 40 درصدی سود شرکت مس، حاصل عملکرد واقعی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید