افزایش مأموریتهای ترافیکی اورژانس در ایام سرد سال

به گزارش آریا بلاگ، خبرنگاران/همدان مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان همدان از افزایش مأموریت های ترافیکی اورژانس در ایام سرد سال خبر داد.

افزایش مأموریتهای ترافیکی اورژانس در ایام سرد سال

عباس اولیاسمیع در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه با ورود فصل سرما و آغاز بارش ها مأموریت های ترافیکی اورژانس نسبت به ایام خشک سال بیشتر می شود، شرح داد: حوادثی مانند لیز خوردن و سر خوردن عابران پیاده و حوادث ترافیکی که به سبب لغزندگی جاده هاست، در ابتدای فصل سرما بیشتر می شود چراکه مردم هنوز آمادگی لازم برای مواجهه با این شرایط را ندارند.

وی با بیان اینکه طرح امداد زمستانه دستگاه های خدمات رسان هر ساله از 20 آبان ماه آغاز شده و تا 20 مرداد ادامه دارد، اضافه نمود: طرح امداد زمستانه یک طرح کشوری است و 30 دستگاه خدمات رسان مانند هلال احمر و راهداری به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این طرح حضور دارند و هر دستگاه وظیفه خود را برای کمک به مردم انجام می دهد.

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان همدان گفت: اورژانس هنگام وقوع مسائل و حوادث، در حوزه نجات شرح وظیفه ای ندارد و فقط از نظر درمانی ورود می کند و اقدامات پیش بیمارستانی را انجام می دهد.

وی در رابطه با تجهیزات مورد نیاز در اورژانس گفت: در 365 روز سال لازم است داروها و اقلام پیش بیمارستانی در اختیار پایگاه ها و نیروها قرار داده شود و برای ایام سرد سال هم لازم است ماشین ها سرویس و به یخ شکن مجهز باشند، به طور کلی آمبولانس های ما مجهز هستند و مسئله ای در این زمینه نداریم.

اولیاسمیع با بیان اینکه 37 پایگاه جاده ای، 22 پایگاه شهری و یک پایگاه اورژانس هوایی در سطح استان همدان وجود دارد، گفت: 100 دستگاه آمبولانس و 420 نیروی ستادی و عملیاتی در استان همدان حضور دارند.

وی در رابطه با تأثیر شیوع کرونا بر عملیات های اورژانس نیز یادآور شد: شیوع کروناویروس، مأموریت هایی که از سطح اورژانس پایینی برخوردار بودند را کاهش داده اما مراجعات تنفسی که مردم شک دارند که ممکن است درگیر کروناویروس شده باشند، افزایش پیدا کرده است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 5448

به "افزایش مأموریتهای ترافیکی اورژانس در ایام سرد سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش مأموریتهای ترافیکی اورژانس در ایام سرد سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید