افزایش بیماران سرپایی و بستری کرونا در کشور

به گزارش آریا بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش 13 و 2 دهم درصدی بیماران سرپایی کرونا مثبت و همچنین افزایش 11 درصدی بیماران بستری مبتلا به کرونا در کشور خبر داد.

افزایش بیماران سرپایی و بستری کرونا در کشور

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت؛ خانم دکتر سیما سادات لاری درباره آخرین شرایط بیماری کرونا و ورود به خیز پنجم کرونا گفت: با توسعه سویه های تازه ویروس کرونا و کاهش اندازه عمل به توصیه های بهداشتی و در پی آن اضافه کرده شدن به تعداد شهرستان های با شرایط قرمز، شاهد بروز نشانه هایی از ورود کشور به خیز پنجم بیماری کرونا هستیم.

وی ادامه داد: در هفته ای که گذشت، تعداد بیماران سرپایی کرونا مثبت در کشور با افزایش 13 و 2 دهم درصدی روبرو بوده است.

معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: همچنین در این هفته با افزایش 11 درصدی در تعداد بیماران بستری و افزایش 7 و 2 دهم درصدی بیماران فوت شده روبرو بودیم.

خانم دکتر لاری افزود: در هفته دوم تیر استان های ایلام، کرمان، یزد و هرمزگان به ترتیب دارای بالاترین اندازه بروز موارد بستری مثبت در کشور بوده اند.

وی ادامه داد: متأسفانه در هفته گذشته، استان سیستان و بلوچستان با اختلاف فراوان با اندازه میانگین کشوری، شاهد بالاترین اندازه بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری در کشور بوده است و پس از آن استان های یزد و هرمزگان بالاترین اندازه موارد مرگ و میر ناشی از کرونا را داشتند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شدت بروز بیماری هم اکنون در استان سیستان و بلوچستان از زمان شیوع بیماری در این استان بی سابقه است و موج فعلی بیماری در این استان به مراتب بزرگ تر و سهمگین تر از موج های قبلی است.

وی ادامه داد: اندازه عمل به توصیه های بهداشتی در کشور با کاهش نسبت به هفته های اخیر، به حدود 69 درصد رسیده و استان های آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان دارای پایین ترین اندازه عمل به توصیه های بهداشتی در کشور هستند.

معاون وزیر بهداشت بیان نمود: رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پرهیز از بروز رفتار های اجتماعی پرخطر به نام مهمترین اصول کاهش خطر ابتلا به کرونا است.

خانم دکتر لاری گفت: با توجه به شرایط خطرناک حال حاضر بیماری کرونا، درخواست ما از کلیه هموطنان عزیز در اقصی نقاط کشور این است که از هرگونه اقدام به سفر خودداری کنند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 7517

به "افزایش بیماران سرپایی و بستری کرونا در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش بیماران سرپایی و بستری کرونا در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید