از سال آینده فضای ذخیره سازی نامحدود گوگل فوتوز دیگر رایگان نخواهد بود

به گزارش آریا بلاگ، گوگل ساعاتی قبل گفت که از تاریخ 1 ژوئن 2021 (11 خرداد 1400) کاربران دیگر نمی توانند به طور رایگان از فضای ذخیره سازی نامحدود گوگل فوتوز بهره ببرند. این یعنی از این تاریخ به بعد، حجم عکس ها و ویدیوهای آپلود شده در این سرویس از فضای گوگل درایو که 15 گیگابایت است، کسر خواهد شد. البته عکس ها و ویدیوهایی که قبل از این تاریخ آپلود شده اند، تحت تأثیر این قانون قرار نمی گیرند.

از سال آینده فضای ذخیره سازی نامحدود گوگل فوتوز دیگر رایگان نخواهد بود

طبق توضیحات ارائه شده توسط گوگل، هزینه های این سرویس روزبه روز بیشتر می شود و در نتیجه تصمیم گرفته اند که سال آینده ارائه این قابلیت رایگان را متوقف کنند. طبق اعلام این شرکت، کاربران در هفته حدود 28 میلیارد عکس و ویدیو در گوگل فوتوز آپلود می کنند و در حال حاضر 4 تریلیون عکس در سرورهای گوگل وجود دارد.

البته گوشی های پیکسل مشمول این قانون نخواهند بود. این یعنی کاربران این گوشی ها حتی بعد از تاریخ موردنظر می توانند از فضای نامحدود گوگل فوتوز بهره ببرند. روی هم رفته با توجه به حجم عظیمی از تصاویر و ویدیوهایی که آپلود می شوند، چنین اقدامی اصلا تعجب آور نیست.

طبق تخمین های اجرا شده از طرف گوگل، ظرفیت 15 گیگابایتی اکانت این شرکت برای 80 درصد از کاربران گوگل فوتوز به مدت حداقل 3 سال کافی خواهد بود. در همین زمینه می توانیم به سرویس ذخیره سازی آی کلاود اپل اشاره کنیم که به صورت رایگان فقط 5 گیگابایت فضا را در اختیار کاربران قرار می دهد.

  • گوگل احتمالا دیگر گوشی پرچم دار نخواهد ساخت

منبع: Android Authority

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 5088

به "از سال آینده فضای ذخیره سازی نامحدود گوگل فوتوز دیگر رایگان نخواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از سال آینده فضای ذخیره سازی نامحدود گوگل فوتوز دیگر رایگان نخواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید