احراز هویت بیومتریک موجب حذف کاغذ بازی و کاهش هزینه های مشتریان می گردد

به گزارش آریا بلاگ، فتانه توحیدی رییس اداره کل راهبری و نظارت برسامانه های نرم افزاری پست بانک ایران با اشاره به راه اندازی دستگاه احراز هویت بیومتریک در راستای توسعه بانکداری دیجیتال در شعب این بانک گفت: استقرار این دستگاه ها موجب حذف کاغذبازی و کاهش هزینه های مشتریان شده است.

احراز هویت بیومتریک موجب حذف کاغذ بازی و کاهش هزینه های مشتریان می گردد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، مهندس توحیدی توضیح داد: این روش احراز هویت با هدف حذف دریافت اسناد کاغذی از مشتریان انجام گرفته و علاوه بر ارتقاء امنیت، اصالت احراز هویت را نیز تضمین می نماید. به گونه ای که با ترکیب کارت ملی هوشمند و اثر انگشت در کنار تطابق چهره مشتری با تصویر کارت ملی وی، شعب و باجه های بانکی از اصالت مشتری اطمینان پیدا می نمایند.

وی افزود: با بهره گیری از این روش، دیگر نیازی به دریافت کپی شناسنامه و کارت ملی مشتری بصورت کاغذی نیست و صرفاً نگهداری کدرهگیری که پس از انجام مراحل احراز هویت بیومتریک، بصورت نرم افزاری فراوری و ارائه و در قالب فایل نگهداری می گردد، کفایت می نماید.

رییس اداره کل راهبری و نظارت برسامانه های نرم افزاری پست بانک ایران افزود: در مرحله اول 12دستگاه احرازهویت بیومتریک در شعب پست بانک ایران فعال شده که شامل؛ شعب استان قزوین و شش شعبه استان تهران است و راه اندازی آن در باجه های بانکی نیز مدنظر می باشد.

وی خاطرنشان ساخت: درحال پایش نقاط ضعف و قوت و اخذ بازخوردهای حاصله از این روش به جهت ارتقاء و بهبود هستیم و بطور موازی نیز طرح توسعه در تمامی شعب بانک را تا بهمن ماه امسال در دستور کار قرار داریم.

توحیدی گفت: دستگاه های احراز هویت بیومتریک قابلیت ارائه خدمات پایه بانکی را دارا بوده و به همین دلیل، خدمات افتتاح حساب نیز به زودی برروی این بستر به مشتریان ارائه خواهد شد.

وی درپایان افزود: عدم تبادل اسناد کاغذی بین مشتری و بانک که با توجه به شیوع ویروس کرونا می تواند موجب انتقال بیماری باشد از یک سو و صرفه جویی در وقت و زمان اشخاص و کاهش هزینه ها و ارتقاء کیفیت و امنیت خدمات از سوی دیگر از مهمترین آثار استقرار دستگاه های احراز هویت بیومتریک می باشد

->

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 5885

به "احراز هویت بیومتریک موجب حذف کاغذ بازی و کاهش هزینه های مشتریان می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احراز هویت بیومتریک موجب حذف کاغذ بازی و کاهش هزینه های مشتریان می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید